Stijl 3
We maken content
Over de vergelijkingen
Graag delen we met jou hoe onze vergelijkingen tot stand komen. We hebben namelijk een structuur bedacht waarbinnen we werken. Wanneer je onze content regelmatig raadpleegt zul je die structuur gaan herkennen.
Wat zijn de principes van de structuur?
Categorie Vergelijking
Om te beginnen zijn er vergelijkingen in twee verschillende categorieën. 2 derde van onze content is een vergelijking met een eigen recept. 1 derde betreft een vergelijking met een alternatief product.
Klassiek (2 derde): een product uit de supermarkt vs. een zelf te maken variant (recept)
Producten (1 derde): een product uit de supermarkt vs. een alternatief product
Zes manieren van vergelijken
Binnen de twee hoofdcategorieën onderscheiden we zes verschillende vergelijkingsstrategieën. We zorgen ervoor dat ze alle 6 even vaak voorkomen, dat is wel zo eerlijk.
1. Ingrediëntennotities
Hierin schrijven we uit wat er precies op de ingrediëntenlijst staat.
2. Aan / Uit
We nemen een aantal punten welke betrekking kunnen hebben op het product, daarbij laten we simpel zien of dit wel of niet het geval is.
3. Equaliser
We tonen een aantal balken waarmee we aangeven in hoeverre het gestelde van toepassing is. Het is fijn om hier percentages kunnen laten zien.
4. Visuele ingrediënten
Deze is misschien het meest logisch: letterlijk laten zien welke ingrediënten en verhoudingen van toepassing zijn op het product.
5. Optellen
Hoeveel keer zit dit in het product? Hoe vaak dat? De blokjes laten het ons zien!
6. Diagram
Diagrammen zijn fijn omdat ze zo duidelijk zijn. Wanneer we hier onze boodschap goed mee kunnen overbrengen maken we er gebruik van.
Kleuren Herkennen
Bij veel van onze vergelijkingen maken we gebruik van onderstaande kleurcodes. Dit helpt om de ingrediënten makkelijker te begrijpen en herkennen.